2007. augusztus 8., szerda

A gyógyszertár van értünk vagy fordítva?

2007.01.26 15:38:54
Magyar Hírlap
A benzinkutakhoz vagy táplálékkiegészítők kerültek, vagy olyan termékek, amelyekre néha van szükség, ám akkor sürgősen.

Valami vagy gyógyszer vagy táplálékkiegészitő. Táplálékkiegészitő gyógyszer nem létezik.Itt indul meg a nagy magyarországi kavarás. Normális országokban már ahol az engedélyezési hatóságok normálisak a vitaminokat , ásványi anyagokat, gyógynövényeket tartalmazó készitmények tálálékkiegészitők. Igy is engedélyezik ezeket.100 mg-os c vitamin itt gyógyszer. Angliában a 1000mg-os bolti szabad polcon.
Itt ha valamilyen termék vitamin dózisa meghalad egy értéket az már gyógyszer
(valaki ismeri ezeket az értékeket? Vagy ezek szigorúan titkosak).
A fejlett világ vitamingyártói rajtunk röhögnek és nem értik , hogy mi történik itt.

Népszava
Érzékenyebben érinti a beleszólás megvonása a Béres Zrt.-t. Major Ferenc vezérigazgató utalt rá, hogy gazdasági megfontolások miatt kérték 32 készítményük visszavonását. A nem gyógyszertárakban történő forgalmazás ugyanis jelentős költségekkel jár. A cég ezt tapasztalatból tudja, mivel több termékük áruházakban is kapható. A költségeket egyebek között a kötelező marketing-hozzájárulás és egyéb akciók adják. A vezérigazgató kijelentette: ha a forgalmazási helyek eltekintenek ezektől a költségektől, vagy a rendeletben megfogalmazzák, ki állja ezeket, akkor a Béres Zrt. majd kialakítja álláspontját.

Itt is tegyük tisztába a dolgokat. Drogériámban 15 éve forgalmazok Béres termékeket. Egy forint hozzájárulást, termékrabatot, marketing hozzájárulást nem kaptam.
Béres csepp először gyógytermék majd gyógyszer (?) majd engedélyeztetnek
(mond OGYI ,hogyan lehetséges ez?)egy Béres csepp plus terméket mely összetételben ua mint a gyógyszer Béres csepp . Csak fontos a gyógyszertáron kivüli értékesités ha ezt csinálják.

Ezt az egészet ki érti.
A MOL kútnál számítógép segítségével minden info lejön a gyógyszerről, elkérheted nyomtatva is a gyógyszerismertetőt, meg telefonon is kérhetsz tanácsot. Mindez sorban állás nélkül. Mi ebben a nem jó?

” A lejárati idő pedig a legrosszabb tárolási körülményeket veszi figyelembe, ha pl. hűtőben tartasz egy gyógyszer, nyugodtan számolhatsz a lejárati idő duplájával.”
Ez tényszerűen valószínűleg igaz. Ám a lejárati idő azt az időpontot rögzíti, amelynek elmúltával a gyártó szavatossága/termékfelelőssége megszűnik. Eddig az időpontig a gyártó felel minden kárért, amit a termék (jelen esetben gyógyszer, de ez más termékekre is vonatkozik), esetlegesen okoz! Innentől kezdve már nem!

Végülis, amire Mónár laji biztatja serkenti a patikusokat, az nem egy teljesen új dolog, a gyógyászatban ismert dolog. Úgy hívják, hogy nozóda a homeopatiában. Ezt kéne szélesebb értelemben használni. Az élelmiszertermelésben általánosan alkalmazott módszer.

Egy év múlva a Molnár megáll a patikádban és azt mondja - hogy s mint melodia? látom megy az üzlet. Micsoda választék és tömeg. Nocsak bio guánot is árul? És viszik? Honnan hozatja? Lehet hogy én is ráállok ha ilyen jó bót.
És ez? A kutyafáját! Meg nem mondtam volna hogy hamis. Ez igen - a technika fejlődése. Mennyit szídták a jó Molnár bácsit és ugye milyen jó ez a liberalizmus? Elég ha a gyűrűmet megcsókolja - szép igen. Egy tönkrement patikusé volt - de hát ő béna volt az üzlethez.
A lejáró gyógyszerek eddig mentek a selejtbe, most leértékelhetem, de csak a beszerzési árig, az meg nem nagy engedmény! Aztán meg lejáratos nem is igen az OTC-nél van, inkább a receptköteleseknél, no de majd azt is leértékelhetjük szerintem nemsokára. Mindent a szent Tb-ért!

Látod, ebben a nagy liberóban nem értem a kettős mércét! Az nem verseny ellenes, hogy a törvény előírja, hogy melyik gyártó termékét írhatja az orvos. Az meg az, ha megengedem magamnak azt a luxust, hogy maximális áron adom. Hogy van ez??
Extra szolgáltatásként már vagy 2 éve ingyenesen vérnyomást mérünk, mostmár vércukrot is, és ezért soha senki nem támadta a patikámat. Gondolom, ez inkább a beteg egészségét szolgálja, mint egy gagyi vasaló v. húsvéti cseréptojás ajándékozása...

És már az áraim is elmozdultak a maximált fogy ártól.

"azon patikák, akik megpróbáltak kilógni a sorból, az ügyfelek számára extra szolgáltatásokat stb.. nyújtani, azonnal etikai vizsgálatok kereszttüzében találták magukat"

Tudod, létezik valami olyasmi, hogy etikai kódex. Te ilyenről még biztosan nem hallottál. Az olyanok, akik ajádnékokkal késztetik az embereket drágább gyógyszerek vásárlására etikai vétséget követnek el, mivel a beteg kiszolgáltatott helyzetben van. A költséghatékonyságra próbál a kormány is törekedni, őket miért nem szidod? Mi az, hogy ha felírja a drágább gyógyszert az orvos, akkor bünti jár? Ezt nem tartod a szolgáltatás megcsorbításának?


"az egyéb szolgáltatások, a nyitvatartás, a kiszolgálás, az örökös sorbanállásos csuklógyakorlatoztatás is pont ugyanolyan csapnivaló mindenütt"

Nyiss egy patikát és meglátjuk te jobban csinálnád-e! A csuklógyakorlatoztatás pedig kötelezettség, amit az oep varrt a nyakukba. Ezért állsz sorba a felettébb drága idődet pazarolva.

"A territoriális felosztásról és feudális előjogrendszerről már nem is beszélve."

Beragadt a lemez? Ez már a múlt.

"Te biztos nem így érzed, mi tízmillióan viszont igen"

Te mégis ki a ráknak a nevében beszélsz?? Láttad a legutóbbi közv kutatást?

"szándékosan lezárt területhez hozzáférni"

De jót csámcsogsz ezen. Sajnos ez az érv már nagyon kiment a divatból :P keress vmi újat.

"Barátom, én informatikában utazom. Itt sokszor a kiskereskedői árrés nem éri el azt, ami nálatok a 6%-os nagykereskedői. Még a tényleges fejlesztési, alkotási munka díjazása is nyomott. Mégis megvagyunk.
Nem kellene a változástól, piactól, nehézségektől való természetes félelmeket mindenáron megideologizálni."

Tényleg? Meséld már el, hogy mekkora összegű dolgokon kisebb 6%-nál az árrés!!
Egyébként meg a fejlesztési, alkotási munkákról csak annyit, hogy egy olyan honlapért, amit én is összedobok fél óra alatt elkértek 100-200 ezret, 1 hetes munkákért meg milliókat szóval rohadtul nem tudod miről beszélsz...
Ne keverd össze a régi törvényeket a mostaniakkal!! Régen tilos volt az árengedmény és a vevőcsalogató ajándékok osztogatása!

A mostani törvény meg 3 hete él! Mit akarsz? Főleg úgy, hogy sok a "kevert" gyógyszer. Ilyenek: Algopyrin 10x, Novorinok, Betadin kenőcs, Chinofungin spray, Dipankrin 100x, sorolhatnám még. Ezek jelenleg rajta vannak a közgyógy listán. Ezeket én nem számolhatom el a Tb felé más áron, mint a tb ár. Akkor csináljak másik törzslapot a kézi eladásnak, hogy kezelem a készletet bevételezéskor, zavar a rendelésben, és egy csomó praktikus oka van, amiért én nem nyúlok hozzá. Azon kívül meg nem kell mindjárt rémeket látni. Évek hosszú során át szabott árakkal dolgozunk. Nem automatikus, hogy gyógyszerárakat változtatgatunk. Tanulnunk kell ezt is, de majd belejövünk. Egyébkét pont az idő rövidsége miatt nevetséges ez a kartellezés...Ha 1 év múlva modják, hogy szabad a piac, de ezek még mindig forintra egységes áron adják, no akkor mondhatják, hogy alapos a gyanú....

Azt meg ne a patikusok számlámjára írd, hogy Te kinlódsz a saját területeden. A Te körülményeid nem fognak változni attól, hogy a mi torkunkat elvágják.....
Sima politikai marketingakció folyik, bolsevik feelinggel....


Összegzem:

A csókos haverok érdekében hoznak egy "reformtörvényt" , aminek sem a gyógyszer takarékossághoz, sem a népegészségügyhöz nincs köze, de bebújtatják a többi (átgondolatlan) reform közé. A döntés szakmaiatlan, ésszerűtlen, de a csókosok ennek örvén simán piaci részesedést szerezhetnek, nem szakmai, hanem tőkebefektetőként. A teljes szakmai vertikum háborog. ( A politika más téma, az érthető)

A "főcsapásként" ( és a nép elámíttására ) meghirdetetett szabad gyógyszervásárlás kereskedők által megcélzott termék célcsoportja ( nagyforgalmú szerek pl. Algopyririn ) jól felfogott szakmai-gyógyszermarketing érdekből nem kerülnek ki a szabadpolcra. Bosszú: receptkötelessé teszik.

A patikák ( egymástól függetlenül) simán piaci módon reagálnak. A szabadpolcos termékekből nem rendelnek, az aktív gyógyszerlátogatói ösztönzés ellenére sem, mivel üzletpolitikailag - szakmai marketing ( minőség = patika ) szempontból ez nem áll üzleti érdekükben. Következmény: a rendelésállomány drasztikusan visszaesik. A gyártó nem hülye, számol és azonnal lép, mert a bázison 15-20 %-osnak remélt piaci bővülést a patikai (legalább 50-70%-os) piacvesztés nem kompenzálja. Azonnal lép , leállítja a szabadpolcos értékesítést, mert üzleti érdeke ezt diktálja.

Sima közgazdaságtan. Ja, meg józan parasztész.....

A minisztérium kétségbe esik. Ismét pótcselekvés, fiskális lépés a gyártók megregulázására. Rossz döntés, mert piaci helyzetre ( szvsz eu előírással ellentétes) fiskális lépés csak feldühíti a multikat.

Hamburger pedig eddig is analfabéta volt a GVH-nál, most is az. Kartel ? Hülye. Sima piaci folyamat, amit az ő hülyesége (is) idézett elő. A Kamara csak kommentálta és nem szervezte a folyamatot. Piaci reagálás. Hát nem ezt akarta Molnár úr és Hamburger ?

Egyre mélyebbre, egyre kilátástalanabbá válik a helyzet a szatócsminiszter számára. Kíváncsian várom a további gyártói reakciókat, ugyanis nekik már nincs hová hátrálni . ( pótbefizetések, egyéb sírcok...) . Végső lépésként ( Magyarország kis üzlet ) bedönthetik a piacot, kivonulnak. Ennyi.

De legvalószínűbb, hogy a multik lépni fognak. A csókosoknak a legfontosabb ( a patikai vertikumban befektetői piacszerzés) már megvalósult. A mór megtette kötelességét , mehet. Molnár és bagázsa repül. Senki nem siratja....

Az orvos ráteszi a betegei TAJ számát a fiktív számlára... Ez aztán nagyon nehéz...
Leül az íróasztalához és kikeresi a számítógépéből a TAJ számokat...

Az OEP pedig leszarja a 3 millió beteget... Szerintem nincs is joga TAJ szám alapján felkeresni a beteget... (adatvédelemre hivatkozva) Vagyis nincs az OEP-nél "betegellenőrzés"...

Az orvosnál bukhat ki, ha mondjuk kurvasok gyógyszert ír fel az egyik hónapban, majd megveszi a horvát nyaralóját...

Egyébként az OEP-es korrupt köztisztviselőknek (vezetőknek) sem érdeke az ellenőrzés...

Te hogyan tudod megnézni az elektronikus "betegkartonodat"?
Pedig van, aki megtalálta... Persze "érinthetetlen"...

Gondold csak végig: Szociális othonok (öregek, fogyatékosak,stb) - TAJ-számmal, de úgyszólván minden érdekérvényesítő képesség nélkül. Sok drága gyógyszert lehet nekik utalványozni - ingyen! (Na, most majd legfeljebb az intézmény fizet egy kicsit több térítést... Attól még az ugyanaz a tehén, csak egy másik csecs...) És senki meg nem mondja hogy mit és mennyit kapnak meg belőle valójában. Aztán az így az OEP-pel kifizettetett gyógyszer mehet külföldre...

Persze ehez igazán jó szervezés, koncentráció, és politikai védelem kell...

Ez nem egy elérhető versenypálya. A Keresztapák nem szeretik a tobzódó konkurenciát...

” De az OEP nem ellenőrzi... Csak azt ellenőrzi, hogy az orvos és a patikus ugyanazt a receptet jelenti le...”
Végigolvastam a fejtegetés/feltételezésedet. Lehet, hogy te komolyan gondolod, ám én igen valószínűtlennek tartom, hogy ezt tömeges méretekben csinálni lehetne. Egy – egy recept talán még elcsúszhatna, de ezrével…
Gondold végig! A gyógyszer támogatás felvételéhez nem elég egy orvos és egy gyógyszerész, akik majd jól összejátszanak – kell hozzá egy (pontosabban sok – sok) beteg is, akinek a nevére/TAJ számára felírják az adott gyógyszert! Mármost: ezek csak valóságos, azaz létező betegek lehetnek, különben az OEP ellenőrzéskor azonnal kibukna.
Ha egy beteg feltűnően sok gyógyszert fogyaszt – az OEP rendszere riaszt. Ha egy gyógyszerből egyszer az orvos felírta az 1 havi mennyiséget – ráírja mondjuk, hogy DS. 3x1 tbl./nap, akkor ugyanannak a betegnek, abban a hónapban már nem írhat többet, mert a rendszer riaszt. Ha valakinek a TAJ számára olyan gyógyszereket írnának fel, amit felállított kórisme nem indokol, az gyermeteg dolog, az első időszaki ellenőrzés során kibukik. A rendelt gyógyszernek nem csak a vényen kell szerepelnie, hanem az orvosi naplóban és a beteg (ma már számítógépes) betegkartonján is!
Szóval: kérek tippeket, hogyan is lehet ezt tömegméretekben csinálni? Szeretnék vele jól keresni, de nem látom a módját!

Kinek a receptje?
Múltkoriban egy rádióműsor hallgatója azt szerette volna megtudni – mert a téma épp a patikákban bevezetendő dobozdíj volt –, vajon azoknak is fizetniük kell-e majd, akik rendszeresen vásárolnak úgynevezett életfenntartó gyógyszereket, például inzulint.
A riporter – hivatkozva az egészségügyi tárca imént nyilatkozó illetékesére – megnyugtatta az érdeklődőt: ilyen esetben a beteget nem terheli az ominózus háromszáz forint, hiszen amint kifizeti az összeget, azonnal vissza is kapja. Néhány másodpercig csend honolt a vonalban; a betelefonáló nem értette a választ. Hol kapom vissza? – kérdezte aztán. Hát ott, a patikában – mondta újra a riporter, de a hangja arra vallott, maga se igen tudja, miként működik majd ez a rendszer. Értem – köszönte meg fegyelmezetten a felvilágosítást az inzulinra szoruló hallgató, jól érzékelhető, mélységes gyanakvással.

Nem tudom miért, de nekem Franz Kafka jutott eszembe. Nem lehet, hogy reikarnációja dolgozik az EüM-ben?

"100 milliós fiktiv forgalomhoz vesz fiktív beszerzési számlákat... Ilyen egyszerű... "

Ja. Az MSZP vecsési számlagyára kérésre bármijen számlát legyárt. MOndjuk 100 milla értékben készpénzes gyógyszerszámlákat.....


KÖnyvelő ? Van aki alkalmaz még tégedet ? ???? Ennyi ésszel ? Mert az APEH mit néz először ? Észlény.....
Kevorkian olyan sikeresen sugallja a fiktív nagykereskedői számlákat, hogy talán ráugrasztotta az APEH-et is.

Igenám, de a nagyker szállítási szerződések egyik alapfeltétele, pontosan az, hogy számlaösszesítő alapján fizet a patika, amit éppenhogy a nagykereskedő állít ki, és emiatt nem szokása hogy ebbe ne vegye fel a Kevorkian-féle fiktív számláit. NNamármost ha az APEH azt látja hogy számlaösszísítőre fizet egy cég, máris csak azokat a számlákat ellenőrzi, amelyekte nem így fizet. Azok meg általában nem TB-támogatotti gyógyszerek.


NNamármost ha eccer kevorkian nevét adja IRL az ilyen 'en bloc" patikusokat letolvajozó állításához, én személy szerint és IRL de biztosan fel fogom jelenteni.

Az meg a csúcs, hogy az ország FŐGYÓGYSZERÉSZE (Vámos György) egy doktori címet is használó szatócs.

Nem erről van szó, csak tudod egészen egyszerű, az élet által bebizonyítottnak tekinthető közgazdasági alaptézis, hogy ha egy széles piaccal rendelkező áru ára nem hatóságilag rögzített, és mégis mindenütt pontosan ugyanannyiért adják, akkor ottan kérem kartell, összebeszélés van.
Azt meg amúgy is tudja mindenki, hogy a kamarátok tűzzel-vassal küzdött bármiféle verseny rendszerbe engedésének leghalványabb jele ellen is.
Ez a meccs számotokra már amúgy sem áll jól, mert az elmúlt hetek gyógyszerészkamarai lobbitevékenysége olyan szinten volt gyomorforgató, ami sikerrel ellenetek fordított mindenkit, azt is, akit eddig nem. Annyira ordítóan nyilvánvaló, hogy a saját üzleti érdekeiteket véditek, miközben görcsösen hivatkoztok folyton a beteg érekeire, hogy ez már a legegyszerűbb embereknek is átlátszó.
Ezt kár volt így csinálni, a kevesebb több lehetett volna.

Pedig azzal egyetértek, hogy a reformfolyamat ötletszerű, és nem definiáltak jól a célok. Felesleges semmiségeken töltik az illetékesek az időt, miközben a rendszernek finanszírozási-audíciós reformra lenne szüksége, nem ágyszámcsökkentésekre meg hasonlókra. Egy normális, ellenőrzött teljesítményalapú finanszírozási reform úgyis megszülné a felesleges kapacitások és hamis teljesítmények zömének kiszűrését. Csak ehhez gyakorlatilag az ágazat teljes privatizálására lenne szükség...
A rekorder patika 5 milliárdos forgalmat csinált 2006-ban...
2000 patika van... A gyógyszerkassza 400 milliárd... Vagyis patikánként átlagosan 200 millió TB támogatás folyik át a patikákon...
Akkor nincs más hátra, mint rendeletileg előírni( ahogy ismerem a molnárt meg is teszi), hogy az évi 50 milliós patika köteles x%, a fölött meg y% engedményt) adni! A nagy liberálisok arcára úgyis minden ráfér!!

Egyébként január közepe van, általában még most futnak ki a decemberi készlet, no meg egyébként is év elején rengeteg az egyyéb gondunk. Ezt megtűzdelte még egy jó kis felvásárlási láz. Nem gondolod, hogy az volt a legnagyobb problémánk, hogy ugyan mennyi is legyen a Rubophen ára, ha szabadáras lett most már. Hidd el nem ettől vannak álmatlan éjszakáink, amikor nem lehet tisztességes munkát végezni, mert a minisztériumi agymenésektől már nem tudjuk hova kapkodjuk a fejünket. Én biztosan nem tudok engedményt adni, de ha lehetőségem lenne rá, sem foglalkoztam volna ezzel a kérdéssel. Hát most majd kapok ezért jó nagy büntetést, lehet még a patikámat is bezárják!...?????
Ugye te sem gondolod, hogy ez ilyen egyszerű, hogy ha maximált ár van akkor mindenki a legnagyobbak is maxon adják, mert kicsi a haszonkulcs...

egy néhánymilliós patikánál érthető, hogy a maxot akarja...

de egy néhányszáz millás forgalmúnál (1 v. több 1 tulajjal) aki olcsóbban szerezhet be (szerez be) az olcsóbban is adhatná, hogy mégjobban csábítsa a vevőt, de nem van pofája gaz karvalytőkésként maximális profitot bezsebelni :)

A másik, nem sima a nagyker sem, kitől, mit mennyiér, hogyan tovább a kiskernek, és a kisker is hallgatolag szinkronizálja az árait...

ps. szülővárosok, két legjobb patikája egymástól 100 m-re egy forgalmas utca két végén a város legforgalmasabb helyén, ott megérné gyúrni a vevőkre, gyere még 100 m és a tonnaszám fogyasztott cuccodat olcsóbban megkapod, de nem... fillére annyi mindkettőben minden (más a tulaj...)
szerintem az ár akkor fog változni, ha az első nam patika elkezd árulni...
Ne viccelj már... Mióta a forgalom az adóalap??

100 milliós fiktiv forgalomhoz vesz fiktív beszerzési számlákat... Ilyen egyszerű... De az OEP nem ellenőrzi... Csak azt ellenőrzi, hogy az orvos és a patikus ugyanazt a receptet jelenti le... Oszt jónapot... A patika könyvelését nincs is joga megnézni az OEP-nek...
A 400 milliárdos gyógyszerkasszából ne lopjanak a patikusok... A Tesco nem lopja a gyógyszerkasszát...
Már megbocsáss, de nem vagy egy nagyágyú könyvelésből!

100 milka fiktív forgalom után a te esetedben 38 milka kp.hiány keletkezne a pénztárgépben, és 62 milkát utalna a TB.

Adóalap: 100 milka! Adó minimum 40 milka, a maradék 22 milkából kellene osztozni. Az nem normális, akinek ez megéri. Ráadásul felborul az árúbeszerzés-eladás egyensúlya!

A papiron 100 milkás bevétellel költségszámlát szembeállítani wc-papírból, lábtörlőből igen nehéz, meg mégiscsak árúról szóló számla kellene. Ha lenne fogalmad a nagykereskedők számviteli rendjéről, tudnád, hogy ez lehetetlen! Ráadásul a gyártók, nagykereskedők még termékenként statisztikai adatokat is szolgáltatnak a forgalmukról, ahogy mi is a TB-jelentésünkkel együtt...

Egyébként az OEP-Apeh duó épp az ilyen fiktív receptelszámolások kiszűrésére tavaly is, idén is módszeresen, a patikában, a helyszinen ellenőrzi egyes elszámolt gyógyszerek készlet- és beszerzési adatait, bizonylatait!
Hallottál már olyat, hogy kétség esetén az orvos és a gyógyszerész kihagyásával az OEP személyesen v. írásban a beteget kérdezi meg, h. váltott-e ki bizonyos gyógyszereket?

Gondolod, nem ezzel lenne tele a média, ha elkapnának valakit?
Az ellopott tb-támogatási pénzek nagyságrendje szerintem is százmilliárdos, ebben egyetértek Kevorkiánnal.
Az igazi nagy lopásokat az OEP táján keresném.

Szerintem az ellopott összeg nincs százmilliárdos ennek csak egy része. Az ellopáshoz szükséges körülmények fenntartása viszont ebbe a nagyságrendbe eshet. (1 milliós kárt okozunk azért, hogy ebből a tranzakcióból nekük leessen 50 ezer forint)

Privát véleményem az, hogy a reformot az OEP-en kellene kezdeni (legjobbnak hüjjepatikuss kartács ötletét tartom az egész OEP-et lebontani, sóval behinteni és egy teljesen újat létrehozni) és ha ez sikerült, akkor láthatóvá válna, hogy az egészségügyi rendszer mely részéhez és hogyan kellene hozzá nyúlni.
Az igazi nagy lopásokat az OEP táján keresném. Javaslatom: független külföldi könyvvizsgáló rászabadítása az OEP-re. A feltárt lopás 50%-a lenne a sikerdíjuk. A revizorok kommandós kísérettel járnának, személyazonosságuk és valódi külsejük a legszigorúbb titok lenne.

Ez a lényeg!

De a lopás nem direktben megy. Klasszikus esete bő tíz évvel ezelőtt az volt, hogy magasabb támogatási kulcsért gyógyszergyári részvénypakett. Manapság finomodtak az eszközök, de magasabb az árfolyam mert szűkülnek a lehetőségek.


Kevorkianról pedig az a véleményem, hogy az OEP, és az ugyancsak magas korrupciós indexű szakigazgatási alkalmazottak érdekében tolvajozza a patikusokat, becsületsértő módon. AZ is lehet kevorkian egy korrupt OEP-es vagy minisztéruimi főmufti.... Persze nincs kizárva, hogy megbízásból és pénzért becsületsért egy komplett szakmát.
"Ez azt feltételezi, hogy a patikáknak fiktív számlákat kell szerezni a nagykereskedőktől. A nagykereskedőnek meg fiktíven kellene importálnia, hogy nála se legyen kiadással nem fedezett bevétel."

Ott tévedsz, hogy logikát és ésszerűságet keresel a rendszerben. Ha akár az OEP-nek, akár az APEH-nek érdeke lenne a tb-visszaélések leleplezése, a mostani egyszereplős (OEP) modellben gyerekjáték lenne hézagmentes rendszert kiépíteni, hiszen csak azt kellene nézni, hogy a cső végén ne jöjjön ki nagyobb gyógyszermennyiség, mint amennyi az elején bement. Korábban ezt részletesen kifejtettem, ha érdekel, olvasd vissza.

Az OEP elvileg ellenőrizhetné, hogy a tb-támogatással megvalósult eladások mögött ott vannak-e az eladásoknak megfelelő beszerzések. Nos, nem teszi, vagy csak látszatellenőrzést végez rövid időszakra.

Az APEH meg letojja a tb-támogatás kimenő és bejövő forgalmának egyezését. Az APEH azt nézi, hogy minden jövedelmedet leadóztad-e.

Az ellopott tb-támogatási pénzek nagyságrendje szerintem is százmilliárdos, ebben egyetértek Kevorkiánnal. Abban viszont nem, hogy a csalást főleg a patikák követik el. A patikusnak nem érdeke, hogy egzisztenciáját bűncselekménnyel kockáztassa. Ők tudják, hol a határ, és ha egyáltalán, akkor kispályás meccset játszanak, maximum pénzbüntetés kockázatát jelentő, készletnyilvántartási hanyagsággal megmagyarázható mennyiségben. Valószínű, hogy a többségüknek nem is éri meg a kis haszonnal járó ügyeskedés.

Az igazi nagy lopásokat az OEP táján keresném. Javaslatom: független külföldi könyvvizsgáló rászabadítása az OEP-re. A feltárt lopás 50%-a lenne a sikerdíjuk. A revizorok kommandós kísérettel járnának, személyazonosságuk és valódi külsejük a legszigorúbb titok lenne.

Az ötletért én beérem az 50% 1%-ával.
Így van... Venni kell fiktív számlákat is... De ezt nem az OEP, hanem az APEH ellenőrzi...
Írtam is:
Ebben a "buliban" kell, hogy legyenek az orvos, patikus, nagykereskedő, gyártó, OEP, APEH és a fináncok.

Akár a gyártótól is vehetsz fiktív számlákat...
Gyártótól csak nagykereskedő vehet fiktíven így bele kell venni a buliba őket is. Viszont ez már importot is érint ezért a fináncokra is szükség van.

Volna egy laikus kérdésem, ha tényleg ez megy (gyógyszerforgalom nagy része fiktív) akkor miért nem kiugróan magas a gyógyszer felhasználásunk?
Azért kell a betegnek aláírnia a drágább receptet, hogy az orvos ne tudja hamisítani... Ezzel a nagyon dárga gyógyszerek hamisítását próbálják meg visszaszorítani...
A 300 forintos dobozdíj pedig az olcsó gyógyszerek receptjeinek hamisítását szorítja vissza... (300 forintnál kevesebb TB támogatás alatt nem éri meg hamisítani)
A patikák árrése legyen mondjuk 10%...

Ez azt feltételezi, hogy a patikáknak fiktív számlákat kell szerezni a nagykereskedőktől. A nagykereskedőnek meg fiktíven kellene importálnia, hogy nála se legyen kiadással nem fedezett bevétel.

Na ezt a pazikus fifti-fifti alapon elosztja az orvosokkal...

A patikusnak risztelni kell a nagykereskedővel is, hogy a fiktív bevételét csökkentse fiktív kiadással. A nagykereskedő meg a fiktív import költségére is igényt tart ami egy részére valószínűleg a gyártó is igényt tart...

Ebben a "buliban" kell, hogy legyenek az orvos, patikus, nagykereskedő, gyártó, OEP, APEH és a fináncok. Persze mindenki kér egy részt a tortából...
Számoljunk...

Tegyük fel, hogy átlagosan 62%-os támogatás van a gyógyszeren...

Számoljunk teljesen fiktív receptekkel és fiktív forgalommal...

A forgalom 100 millió forint... Ebből 62 millió forint a TB támogatás...

A patikák árrése legyen mondjuk 10%... (csak azért hogy kerek legyen)

A fiktív forgalom költsége 90 millió forint...

A fiktív profit : 10 millió forint... Ennek 40%-os adótartalma 4 millió forint... Amit a patikus tisztességesen be is fizet...

A pénzügyi egyenleg:

A patikába 62 millió forint TB támogatás folyik be, a patikus 4 millió forint adót fizet.
A valódik profit a 62-4 = 58 millió forint... Na ezt a pazikus fifti-fifti alapon elosztja az orvosokkal... (29 millió forintért vásárolja meg az orvostól a fiktív recepteket ami után az orvos 0 forintot adózik)
Hiszen azt még én is megértettem, hogy ha a beteg az eddig bevált (valamivel vagy sokkal) drágább gyógyszeréhez ragaszkodik, akkor azt is módjában áll felírni a háziorvosnak!!!! Érdekes ők ezt az 5-10 éves egyetemükkel nem értik meg???

A probléma ott kezdődik, hogy ezek után havonta átlagolják az orvosok által felírt recepteket és aki az átlag felett van azt megbünteti az OEP. Ha az orvos 1 betegnek - vele egyeztetve - felírja a drágább gyógyszert azzal még nem lehet baj, de akkor már számíthat büntetésre, ha több betegnek teljesíti az ilyen irányú kérését mint az átlag. Ezért az orvosok ha lehet inkább az olcsóbbat írják fel ami az OEP rendszerében van. Viszont azt nem tudhatja egyik orvos sem mennyi lesz az aktuális átlagos gyógyszerfelírás.

Ez kb olyan lenne mintha a rendőrség kivonul az autópályára és méri ki mennyivel megy. Átlagolja a sebességeket és aki átlag felett van azt megbünteti gyorshajtásért. Az csak a hónap végén derül ki, hogy az átlag 70 km/h vagy 170 km/h attól függően, hogy a többi autós milyen sebességgel hajt.

Molnár Lajos Egészségügyi Miniszter Úr szerint, ha nincs az OEP listán a legolcsóbb gyógyszer akkor a patikákat bünteti meg mivel nekik kötelezően kellene tartani olcsó gyógyszert. Ha kötelezően kell lennie olcsó gyógyszernek - mert ez alapján büntetnék a patikákat - akkor az orvos nem hívatkozhat arra, hogy nem kapható olcsó gyógyszer, mert annak lennie kell.

Dióhélyban ennyi...
A kormány nem akarja elkapni a patikusmaffiát... Az egész patikus kaszt csinálja a TB csalást...
Molnár csak azt akarja, hogy ne tudjanak lopni... Ehhez kell a dobozdíj pl...
Könyvelni gyógyászati segédeszköz bizniszben... Ugyanez ment ott is... "Vettük" az orvosoktól a recepteket... Én könyveltem... járóbetegellátásról adott számlát az orvos...
2000 x 100 milla. Mennyi is az ?

Gyógyszert gyorsan ( irány a benzinkút )
Az ügyeletet csak gyógyszerész csinálhatja. Bruttó bére patikában kb. 300e körül, vagy több, ugyanis máshol jobban fizetnek.

A 150e Ft-ot onnan vettem, hogy elméletileg ennyi a diplomás átlagfizetlés az egészségügyben.

És piszkosul igazságtalannak érzem, amikor általánosítva, milliárdos bevételekre, visszaélésekre, stb. hivatkozva támadják a gyógyszerészeket.

Még tavaly volt cikk a HVG-ben egy összehasonlító felmérést végeztek EU-25 + Svájc tekintetében az egészségügyi rendszerekről. Ebben első helyezett Franciaország lett. Magyarország gyógyszerek (és betegjogok) tekintetében ugyanott található mint Franciaország. Az egészségügy hatékonysága és teljesítménye tekintetében dobogos helyezésünk van. Amiben a Franciák kicsit jobbak az a várakozási idő. Az összképet csak az eredményeség rontotta le - közép mezőnyben "végeztünk" - nagyon, mert rosszak a halálozási statisztikáink.
Az egésszel csak arra akartam kilyukadni, hogy a várakozási időt kellett volna csökkenteni aminek nem hiszem, hogy a legjobb útja a kapacitás szűkítés. A halálózási mutatók javítása SZVSZ hosszú távon lehet javítani és nem csak az egészségügy befolyásolja.
Az ügyeletet csak gyógyszerész csinálhatja. Bruttó bére patikában kb. 300e körül, vagy több, ugyanis máshol jobban fizetnek.

Ügyeleti díj 300Ft+60Ft áfa. Ezt fizeti a beteg a jogszabály szerint a nem sürgősségi igénybevételért, már ha elkérjük tőle.

Nálam hétközben ügyeletbe 5-6 embernél ritkán jön több, pedig beengedem őket, beszélgetek, tanácsot adok, hagyom vásárolni... Hátha a jó benyomás miatt nappal is visszajön.

A beosztottamnak az ügyeleti bért a bevétel nagyságától függetlenül meg kellene fizetnem, hétvégéért még szabadnap is jár. Így aztán én csinálom az ügyeleteket, közben igyekszem végezni a felgyűlt papírmunkát is. Magamnak nem fizetek ügyeleti díjat, így nyereséges a patikám. Ezt hívják önkizsákmányolásnak pl. Sokan vagyunk ilyenek.

Ez egy kisváros, közepes forgalmú patika, havi 6hétköznap és 1 hétvégi ügyelettel.

És piszkosul igazságtalannak érzem, amikor általánosítva, milliárdos bevételekre, visszaélésekre, stb. hivatkozva támadják a gyógyszerészeket.

Dehát most ez a "trendy".
Bruttó 150e Ft fizetéssel számolva 1 hónapra:
150e x 1.15 (éjszakai pótlék) x 1.29 (munkáltatói) = ~223 e Ft/hó
Órabér: (21 nap x 8 óra) = 1.325 Ft/óra

Éjszaka minden nap 21,2-szer kell 500 Ft-ot fizetni, hogy ne legyen veszteséges...
Csakhogy a rózsadombi villa nem készül steril körülmények között, szigorúan előírt minden féle egyéb körülmények között, amit nem két forint biztosítani, de már megint magyarázom a tyúknak az abc-t.....

Menj el egy márkakereskedőhöz olajcserére, és számold ki, hogy a beépített anyag hányszorosát fizeted mindenféle plusz körülmény biztosítása nélkül. Aztán meg örülj, ha a pénzedért ki is cserélték az olajat. ( Mert ugyanis most már ez is dívik nálunk). Abban a gyógyszerben eddig biztos lehettél, no, de majd most...!
A patikaliberalizáció növelni fogja a gyógyszertárak számát... Ez a közgazdasági értelme...

A 10 millió éhes szájhoz jelenleg nem igazán jut el a 400 milliárd, mivel valahol a patikáknál megakad...

A gyógyszertámogatás jelenleg patikustámogatás... A patikusok nyúlják le a gyógyszerkassza jelentős részét... Nem szeretnének konkurens "lenyúlóhelyeket" látni... Érthető...

Nincsenek megjegyzések: